University of Oran 2’s Faculty of Foreign Languages Elevates its Scientific Profile with 4 ‘B’ Classified Journals.
In the latest update of the DGRSDT lists, effective for articles submitted after April 15th, 2024, the Faculty of Foreign Languages at the University of Oran 2 has achieved a significant milestone. 4 indexed journals issued by the Faculty are classified as ‘B’.
This achievement marks the Faculty of Foreign Languages as the first and only faculty in all specialties nationally in Algeria to have
4 classified ‘B’ journals.
******
La Faculté de Langues Étrangères de l’Université d’Oran 2 élève son profil scientifique avec 4 revues classées ‘B’.
Dans la dernière mise à jour des listes de la DGRSDT, effective pour les articles soumis après le 15 avril 2024, la Faculté des Langues Étrangères de l’Université d’Oran 2 a atteint une étape significative. Quatre revues indexées émises par la Faculté sont classées ‘B’.
Cette réussite marque la Faculté des Langues Étrangères comme la première et seule faculté dans toutes les spécialités au niveau national en Algérie à avoir 4 revues classées ‘B’.
****

List of Journals – Liste des revues

Traduction et Langues (Est.: 2002 EISSN: 2600-6235)
▪️Class: B List: Scopus
▪️Editor in Chief: Prof. Ghania OUAHMICHE
ALTRALANG Journal (Est.: 2019 EISSN: 2710-8619)
▪️Editor in Chief: Prof. Abdelkader Lotfi BENHATTAB
Passerelle (Est.: 2004 EISSN: 2716-8328)
▪️Editor in Chief: Prof. Fatima Zohra HARIG
IMAGO Interculturalité et Didactique (Est.: 1998 EISSN: 2661-7722)
▪️Editor in Chief: Dr. Wafaa TALEB
University of Oran 2’s Faculty of Foreign Languages : the first and only faculty in all specialties nationally in Algeria to have 4 classified ‘B’ journals.